Friday, May 17, 2013

TERUS GEMPUR PENIPUAN

     
              Lupakan untuk sementara ucapan rasis Hakim Pencen. Lupakan dakyah bebal Utusan tentang ‘tsunami China’. Lupakan berita palsu tentang Azmin Ali ingin meninggalkan PKR. Lupakan siapa MB Selangor yang baru. Lupakan ada komen al-Jazeera. Lupakan karton New Yortk Times yang menibai dan memperlekehkan Najib Razak. Lupakan semua ini untuk apa?

Lupakan juga cadangan mewujudkan sekolah satu aliran. Lupakan juga ‘dendam kesumat Melayu’. Lupakan juga trajedi yang menimpa Azizan bekas Menteri Besar Kedah. Lupakan juga bagaimana Ghani Osman bekas MB Johor kena ‘pancung’. Lupakan juga bagaimana bekas Ketua Menteri Melaka katoi. Lupakan semua ini untuk apa? Kenapa lupakan semua ini?

Kita lupakan sementara pekara-pekara ini agar kita dapat berfikir dengan tenang. Dengan tenang kita wajib menerima hakikat bahawa pada malam 5 Mei 2013 yang lalu Pakatan Rakyat telah menang. Kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU13 adalah kemenangan rakyat – kemenangan anak semua bangsa. Dengan tenang kita menerima hakikat sepatutnya ketika tuan-tuan membaca apa yang saya tulis ini ini satu pentabiran baru sedang ditubuhkan di Putrajaya.

Justeru, dengan tenang kita menyedari bahawa dalam PRU13 ini – kita semua - anak semua bangsa telah ditipu. Dengan tenang kita wajib berfikir bagaimana untuk menyusun dan mengatur langkah untuk melawan penipuan ini. Dengan tenang kita wajib berfikir untuk mengarahkan kemarahan untuk merampas kembali kemenangan.

Hakikatnya kemenangan Pakatan Rakyat telah dicuri. Pakatan Rakyat telah kena tipu. Tidak ada aaah tidak ada oooh dalam hal penipuan ini. Rakyat Malaysia telah ditipu. United Malays National Organisation dengan kerjasama SPR dan lembaga-lembaga kerajaan yang lain telah menipu rakyat Malaysia. Penipuan ini bertujuan untuk meneruskan kuasa mereka. Gerombolan Ketuanan Melayu ini ingin terus berkuasa untuk terus merompak harta kekayaan negara.

Justeru, dengan tenang kita wajib bertafakur untuk mengumpul tenaga. Dengan tenang kita wajib mengumpul segala fikrah melihat jauh ke hadapan. Segala kekuatan wajib digembelingkan. Dengan tenang kita wajib menggengam tangan membesarkan penumbuk bersedia untuk mendobrak United Malays National Organisation.

Untuk mereka yang ada kepentingan ekonomi. Untuk mereka yang ada kepentingan kedudukan dan pangkat. Untuk mereka yang cari makan. Untuk mereka yang tak berilmu tapi ingin dapat gaji ke tahap profesor. Untuk semua mereka jenis ini – yang terus bertanyakan mana bukti penipuan - maka dinasehatkan agar mereka jangan buang masa dalam dunia ini. Tuan tuan yang bertanya tentang bukti ini bukan sahaja bangang tetapi sedang menghabiskan oxygen. Malah mereka sengaja buat-buat buta tak nampak penipuan ini. Mereka bukan sahaja sedang menghabiskan oxygen tetapi wujudiah mereka menyempitkan negara ini.

Kajian dan pengumpulan maklumat telah menemui 27 kawasan parlimen dimana penipuan telah berlaku. Dikawasan ini telah dibuktikan bahawa United Malays National Organisation telah menang dengan cara tipu. Ini adalah fakta.

Siasatan dari Tim Kaji Penipuan Pakatan Rakyat telah membuat 4 patukan untuk membuktikan penipuan. Pertama jurang kecil kemenangan - kurang dari 5%. Kedua, undi rosak lebih banyak dari garis nisbah jumlah kemenangan. Ketiga – undi awal dan undi pos melintasi garis kemenangan pengundian biasa. Keempat: penipuan undi yang terangan-terang. Mat Bangla, Mat Indon, Polis undi dua kali. Dan paling cilaka – dakwat kekal yang TIDAK kekal.

Lalu persoalan hakiki timbul. Jika telah diketahui penipuan berlaku maka apa yang wjiab dilakukan. Bagaimana kita wajib mengumpul tenaga untuk merampas kembali kemenangan kita.

Ingin saya beri tahu disini – berita yang amat menakjubkan lagi melucukan. Berita tentang Najib Razak mendapat ucapan tahniah atas kemenangan dari Kazakhtan, Turkmenistan, Uzbekistan, Tajikistan. Satu persolan yang pelik - semenjak bila Malaysia memiliki hubungan intim dengan negara Tan Tan ini. Hanya Guru Nanak sahaja yang maha mengetahui.

Kita juga terbaca laporan dari media milik United Malays National Organisation bahawa Barack Obama juga telah menghantar ucapan tahniah. Tetapi akhbar Ketuanan Melayu ini tidak melaporkan sepenuhnya ucapan dari Rumah Puteh itu. Ucapan Obama telah ditapis dan disorokan dari Mak Cik dan Pak Cik Felda. Maka adalah tugas dan tanggung jawan saya untuk meMelayukan ucapan Sang Obama itu.

Bagini bunyinya ucapan Barack Obama: Kami merasa terganggu apabila menerima laporan penipuan dalam pilihan raya. Kami percaya pihak berwajib Malaysia akan menyelesaikannya. Kami menunggu keputusan siasatan penipuan ini. Amerika Syarikat akan terus bekerjasama sama dengan kerajaan dan rakyat rakyat Malaysia untuk mengembangkan demokrasi, keamanan dan kemakmoran rantau ini – Rumah Puteh.

Dalam bahasa Kerajaan dengan Kerajaan – surat Obama untuk Najib berselindung dalam bahasa diplomatik. Obama dengan jelas meminta Najib jangan menipu rakyat Malaysia kerana rakyat Malaysia mahu demokrasi dan keamanan. Kenyataan ini berbunyi agak keras dari Rumah Puteh. Ini bukan bahasa diplomatik yang biasa. Amat jarang Amerika Syarikat berbuat sademikian, terutama kepada negara saperti Malaysia yang bukan musuh Amerika.

Tidak cukup dengan ini - 3 hari sesudah kenyataan dari Rumah Puteh keluar , muncul pula satu karton dalam akhbar The New Yorks Times. Karton ini memperlihatkan Najib Razak telah dibelasah oleh Anwar Ibrahim dalam gelangang tinju. Najib luka bertampal-tampal. Najib jelas telah TKO tetapi Sang Refree (SPR) telah mengangkat Najib sebagai pemenang.

Kenapa saya timbulkan pekara ini? Apa maknanya ucapan Obama? Apa maknanya karton dalam New York Times? Untuk saya senang sahaja maknanya : bahawa rakyat dunia, bahawa media dunia, bahawa kerajaan dunia termasuk Amerika Syarikat telah tahu dan sedar bahawa Najib Razak menang pilihan raya dengan cara menipu.

Pandangan masyarakat dunia tentang penipuan Najib ini cukup jelas. Saya berani berkata demikian kerana dari The Age Melbourne, ke Sydney Morning Herald , ke South China Morning Post Hong Kong, ke akhbar China Tiwan, ke Bangkok Post, ke Jawa Post , ke Tempo Jakarta , ke Guardian London – semua media antrabangsa ini telah melaporkan Najib telah menang dengan menipu.

Yang tak percaya adanya penipuan dalam PRU13 ini hanya Profesor Zinal China dari Universiti Bangsar Utama dan para Profesor Emiritus Biggus Dickkus Khoo Kang Kong yang hidup mereka bukan menulis, bukan mengkaji atau memberi kuliah tetapi membodek United Malays National Organistion.

Justeru, berita-berita tentang ‘tsunami China ‘ dan berita-berita rasis yang dilaporkan kebelakangan ini semuanya bertujuan untuk memadamkan cerita dan kesah penipuan dalam PRU13. Naratif penipuan ini ingin dipadamkan dari ingatan rakyat. Berita rasis Ketuanan Melayu ini dipaparkan dengan harapan Bani Melayu akan marah dan Bani China akan takut.

Tetapi suasana dan iklim politik tidak lagi saperti tahun 1969. Semuanya telah berubah. Bani China tidak semudah itu untuk ditakut-takutkan. Pada satu ketika dahulu semua Bani Melayu boleh dibodohkan. Ada ketikanya hanya satu kumpulan Bani Melayu sahaja yang boleh dibodohkan. Tapi tidak semua Bani Melayu boleh dibodohkan sepanjang masa. Hari ini Bani Melayu tidak mudah untuk dibodohkan. Malah proses pembodohan Bani Melayu ini semakin mahal harganya. Contohnya untuk membodohkan warga Felda kosnya ialah 15,000- ringgit untuk satu keluarga – ini belum termasuk kos kenduri kendara.

Jika kita yang lain tidak bodoh maka apa yang wajib kita lakukan kerana kita telah ditipu?

Pertama: Kita jangan menerima keputusan PRU13. Ini keputusan tipu.Hanya mereka yang bangang dan bebal sahaja yang akan menerima keputusan tipu ini.

Kedua: Gerakan massa – berhimpun, berdemo, rapat dalam stadium wajib diteruskan. Ini bertujuan untuk memastikan kemarahan orang ramai ini akan berterusan. Jangan merasa malu atau segan jika dituduh menggunakan rakyat untuk mencapai cita-cita berkuasa di Putrajaya. Memang betul pemimpin dan ahli politik Pakatan Rakyat menggunakan rakyat untuk mendobrak penipuan United Malaya National Organisation. Yang beribu-ribu turun ke jalan raya itu ialah rakyat – anak semua bangsa- Mereka turun ke jalan raya kerana mereka marah. Mereka marah kerana mereka di tipu. Khalas.

‘Ketiga: Menuntut ditubuhkan satu SPR baru. Ini kerana lembaga SPR yang wujudkan hari ini telah menjadi barua dan budak suruhan United Malysa National Organisation. Orang ramai – anak semua bangsa – tidak ada keyakinan terhadap ahali-ahli lembaga ini.

Keempat: Berasaskan fakta Tim Kaji Penipuan – orang ramai wajib menuntut dijalankan semula pengundian di 27 kawasan. Ini adalah tuntutan minima dari orang ramai.

Kelima: Satu Perhimpunan Raksaksa - Rakyat Tolak Penipuan wajib diatur. Ini adalah perhimpunan besar-besaran untuk menghatar memo bantahan tentang penipuan kepada Mahkamah dan juga kepada Yang DiPertuan Agong.

Lima pekara ini adalah pekara asas. Ini adalah tututan paling minima. Tututan untuk mengadakan kembali pemilihan bertujuan untuk mengembalikan keyakinan orang ramai terhadap proses demokrasi dan pilihan raya. Ini amat penting – jika keyakinan ini hilang maka Malaysia terjamin akan menuju ke status :Negara Gagal – saperti Zimbabwe, Somalia atau Libya.

Kita telah melihat Himpunan di Kelana Jaya, kita telah lihat Himpunan di Pulau Pinang. Kita telah saksikan Himpunan di Ipoh, di Basrah – semua ini adalah bukti bahawa orang ramai – anak semua bangsa- sedang marah kerana kemenangan mereka telah dicuri. Mereka marah kerana telah ditipu.

Di Kelana Jaya – ditepi stadium – saya menghitung satu persatu – mereka yang telah memasuki stadium. Rata-rata mereka adalah anak muda. Anak muda dari semua bangsa. Malah ada yang baru lepas SPM. Ada yang belum cukup umur untuk mengundi. Kenapa mereka turun berdemo? Jawabnya senang sahaja: Akhirnmya dunia ini adalah milik mereka. Akhirnya dunia ini adalah milik anak muda. ( TT)

No comments:

Post a Comment